Startpas

Met een startpas kan men deelnemen aan officiële wedstrijden. Het grote voordeel van de startpas is dat er onbeperkt mee kan worden deelgenomen aan wedstrijden. Daarnaast kan er met de startpas aan meerdere disciplines worden deelgenomen, namelijk dressuur, springen en eventing. Voor mennen, aangespannen sport en reining is er een discipline gebonden startpas. De startpas is combinatie gebonden en aan te vragen via Mijn KNHS.
Voor combinaties die slechts vier keer of minder starten is er de mogelijkheid om een gelimiteerde startpas aan te schaffen. Met deze pas kan maximaal vier keer worden gestart. De gelimiteerde startpas vervalt na 4 wedstrijden.
De startpas voor paarden kost € 108,– per jaar, een gelimiteerde startpas € 60,–. Voor pony’s kost de startpas € 85,– en € 40,– voor de gelimiteerde startpas.
Bij sommige verenigingen kan het opgeven voor wedstrijden alleen maar digitaal gebeuren. Bij de PRV kan aanmelding voor een wedstrijd via e-mail: wedstrijd@poeldijkseruitervereniging.nl. Digitaal inschrijving voor wedstrijden gaat via www.startlijsten.nl via het digitale KNHS inschrijfformulier. Alleen dit KNHS inschrijfformulier is rechtsgeldig als inschrijfdocument. Uiteindelijk schrijft een ruiter zich online via Mijn KNHS in voor een wedstrijd, waarmee zijn gegevens automatisch bekend worden bij de wedstrijdorganisatie.

Aanvragen startpas
Het aanvragen van een startpas is alleen mogelijk indien u lid bent van een rijvereniging. Indien u lid bent van onze vereniging kunnen wij u, als u dit wenst, aanmelden bij de KNHS. Gelieve duidelijk aangeven of het om een ponystartpas
(personen tot 18 jaar op een pony) of paardenstartpas gaat. (paardenstartpas is ook aan te vragen voor personen van 18 jaar en ouder welke op een pony rijden én voor personen tot 18 jaar die op een pony “tussen de paarden” willen starten)

Daarna kunt u zich registreren op de site van de KNHS (www.knhs.nl) onder het kopje: Mijn KNHS voor leden. Als u ingelogd bent kunt u vervolgens zelf een paard toevoegen en hier een startpas mee aanvragen. U ontvangt deze dan, afhankelijk van de drukte van de KNHS, na ongeveer een week thuis in de app van mijn KNHS. (rond de jaarwisseling is het altijd druk bij de KNHS en sluiten zij zelfs tussen kerst en oud- en nieuw, dan duurt het aanvragen soms wel 3 tot 4 weken, houd hier rekening mee!)
Indien u al een startpas heeft maar er nog één met een ander paard aan wil vragen kunt u dit gewoon zelf doen bij mijn knhs voor leden.
Als het u niet lukt of u wilt graag hulp bij het aanvragen van een startpas kunt u natuurlijk contact opnemen met onze penningmeester: hij helpt u graag verder!